الخميس 15 شَوّال 1445 - پنجشنبه ۰۶ اردیبهشت ۱۴۰۳


آیت الله العظمی شبیری زنجانی: نماز شب در موفقیت انسان تاثیرگذار است

آیت الله العظمی شبیری زنجانی:

نماز شب در موفقیت انسان تاثیرگذار است

آیت الله العظمی شبیری زنجانی نماز شب را یکی از فرائض مورد تاکید حضرات معصومین علیهم السلام و بزرگان دین دانستند که می تواند باعث موفقیت انسان در زندگی شود.

به گزارش پایگاه خبری آیت الله العظمی شبیری، این مرجع عالی قدر در جمع تعدادی از طلبه ها به بیان فضائل نماز شب پرداختند و فرمودند: نماز شب یکی از عبادات مورد تاکید است و با توجه به این همه سفارشی که در روایات ائمه علیهم السلام و سخنان بزرگان درباره این فریضه وجود دارد شایسته است که در جامعه مورد توجه قرار گیرد.

ایشان با اشاره به نامه ای از امام حسن عسگری علیه السلام ادامه دادند: نامه ای از حضرت عسگری علیه السلام وجود دارد که در آن نامه حضرت می فرماید شیعیان را به نماز شب خواندن سفارش کنید.

فقیه برجسته حوزه علمیه قم ضمن بیان سیره بزرگان دین ، به وصیتنامه علامه حلی – رحمة الله علیه – نیز اشاره فرمودند و افزودند: علامه حلی- رحمة الله علیه – با توجه به آن همه نبوغ علمی و آثار ارزشمندی که دارد، وقتی که می خواهند به پسرشان وصیت کنند او را به نماز شب خواندن سفارش می کنند. شما می دانید که در وصیت مهمترین مسائل مطرح می شود و علامه آنجا نمازشب خواندن را مطرح می کنند.

آیت الله العظمی شبیری با انتقاد از رویکردی که طلبه ها را فقط به درس خواندن سوق می دهد خاطر نشان کردند: گاهی مطرح می شود که طلبه به جای نماز شب درس بخواند؛ هر چه جای خودش را دارد.

ایشان نمازشب را در زندگی طلبگی لازم دانستند و گفتند: طلبه ها حتما باید نماز شب بخوانند. اینها در موفقیت انسان تاثیر دارد. نماز شب می تواند منشا استجابت دعا و موفقیت در درس و زندگی باشد.

حضرت آیت الله شبیری زنجانی در پایان فرمایشاتشان ، راهکار عملی دست یابی به توفیق نماز شب را چنین دانستند: برای اینکه انسان این توفیق را کسب کند باید در انتخاب رفقایش دقت کند. رفیق نمازشب خوان انسان را به این طریق می کشاند.