الخميس 15 شَوّال 1445 - پنجشنبه ۰۶ اردیبهشت ۱۴۰۳


امر به معروف و نهی از منکر مساله

آیت الله العظمی شبیری در پاسخ به نامه کتبی سردار نقدی فرمانده بسیج کشور درباره اجرای طرح امر به معروف و نهی از منکر توسط این نهاد فرمودند: امر به معروف و نهی از منکر باید بدون افراط و تفریط و مطابق شرع مطهر باشد.

سیدحسن اکبری، مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه استان قم به همراه سردار مهدی مهدی نژاد فرمانده سپاه این استان، روز دوشنبه مورخه 7/8 / 92 با حضور در جلسه عمومی دفتر آیت الله العظمی شبیری زنجانی نامه کتبی سردار نقدی را به ایشان تقدیم کردند.

سردار مهدی نژاد در توضیح محتوای این نامه، از طرح امر به معروف و نهی از منکر بسیج در ماههای محرم و صفر خبر داد و گفت:ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر, دهه اول ماه محرم در سراسر کشور برنامه های متنوعی دارد؛ در همین راستا سپاه پاسداران و بسیج کشور با کمک بسیجیان از ابتدای ماه محرم تا بیستم ماه صفر به مدت پنجاه روز در سراسر کشور برنامه های گسترده ای را به صورت امر به معروف و نهی از منکر ایجابی اجرا خواهد کرد.
فرمانده سپاه استان قم افزود: اجرای این طرح مستلزم کمک و مساعدت علماء ، بزرگان ، مراجع و روحانیونی است که در مساجد درحال خدمت هستند.

فرمانده سپاه پاسداران استان قم هدف از اجرای این طرح را احیای فریضه امر به معروف و نهی از منکر در جامعه کنونی عنوان کرد و از آیت الله العظمی شبیری خواست تا با تاکید بر این فریضه مبلغان و روحانیون کشور را با این نهاد همراه کند.

آیت الله العظمی شبیری زنجانی در پاسخ به درخواست فرمانده بسیج کشور فرمودند: امر به معروف و نهی از منکر مساله “خیلی مهم و حساسی” است و باید طبق شرایطی که در رساله آمده است اجرا شود.

این فقیه برجسته شیعه ادامه دادند: وظیفه ماست در طریقی که شرع مطهر می خواهد دعا کنیم امیدواریم این مساله بدون “افراط و تفریط” و “کم و کاست” باشد.