الخميس 15 شَوّال 1445 - پنجشنبه ۰۶ اردیبهشت ۱۴۰۳


اگر همه به وظایفشان عمل کنند، شرایط تغییر می‌کند

اگر همه به وظایفشان عمل کنند، شرایط تغییر می‌کند

آیت‌الله‌العظمی شبیری زنجانی در دیدار رئیس جمهور:
اگر همه به وظایفشان عمل کنند، شرایط تغییر می‌کند

آیت الله العظمی شبیری زنجانی، شامگاه جمعه (۱۴۰۰/۱۰/۱۰) در دیدار رئیس جمهور، با اشاره به نقش خواست و ارادۀ افراد هر جامعه در حل مشکلات گفتند: خداوند در قرآن می‌فرماید « إِنَّ اللَّهَ لا یُغَیِّرُ ما بِقَوْمٍ حَتَّی یُغَیِّرُوا ما بِأَنْفُسِهِمْ». در جامعه وقتی مشکلات رفع می شود که همه به وظایف خود عمل کنند. این موضوع هم در زندگی فردی و هم در زندگی اجتماعی صادق است.

ایشان در پاسخ به درخواست رئیس جمهور مبنی بر ارائه نظرات و رهنمودهای خود، بر لزوم استفاده از ظرفیت متخصصان و نخبگان هر حوزه برای حل مشکلات کشور تاکید کردند و فرمودند: ما اهل فن نیستیم که درباره جرح و تعدیل مسائل نظر بدهیم.

آیت الله العظمی شبیری زنجانی، اخلاص در عمل را لازمۀ عنایت خداوند متعال و اولیاء الهی دانسته و خاطرنشان کردند: بشر از اشتباه مصون نیست و فقط افراد معدود و مشخصی دارای عصمت هستند و لذا برای مصون ماندن از اشتباه، نیازمند اخلاص و توسل هستیم.

ایشان با تاکید بر نتایج مثبت اخلاص در خدمتگزاری به مردم فرمودند: تلاش، دعا، توسل و اخلاص در مسیر خدمت به مردم، مشمول وعده الهی بر یاری رساندن مومنان است.
معظمٌ له تصریح کردند: دعا برای موفقیت مسئولانی که به مردم خدمت می کنند وظیفۀ همگان است؛ چرا که این دعا، دعای برای یک شخص نیست، بلکه دعا برای رفع مشکلات عموم جامعه است.