الجمعة 18 رَمَضان 1445 - جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳


تأکید آیت الله العظمی شبیری زنجانی بر استفاده از ظرفیت آستان در رشد فعالیتهای علمی در کشور

آیت الله العظمی شبیری زنجانی در دیدار تولیت جدید آستان قدس رضوی، حرم حضرت امام رضا علیه السلام را ملجأ و پناه شیعیان دانستند و بر استفاده از ظرفیت این آستان برای رشد فعالیت‌های علمی کشور تاکید کردند.
این دیدار شب گذشته در جوار حرم حضرت معصومه سلام الله علیها انجام شد.
آیت الله العظمی شبیری زنجانی با تاکید بر نیاز جوامع اسلامی و ایران به فعالیت‌های علمی و پژوهشی فرمودند: برای رشد علمی کشور باید راه را برای پژوهشگران هموار کرد.
ایشان تلاش برای بهره برداری بهتر از کتابخانه آستان قدس رضوی را لازم دانستند و فرمودند: ببینید کتابخانه‌های دیگر دنیا برای استفاده از کتابها و بهره بهتر چه مسیری را طی کرده‌اند. کتابخانه آستان قدس رضوی یک کتابخانه غنی است که باید از آن بهره برد.
معظم له تصریح کردند: تلاش کنید راه را برای پژوهشگرانی که صلاحیت دارند، هموار کنید. اینگونه نباشد که اگر کسی می‌خواهد تحقیقی انجام دهد به او سختگیری کنند.
آیت الله العظمی شبیری زنجانی، «سختگیری در کتابخانه‌ها» را سبب کم شدن نشاط در پژوهشگران دانستند و خاطرنشان کردند: برای رشد علمی کشور باید راه را برای پژوهشگران هموار کرد. آستان می‌تواند در این مسیر پیشگام باشد. در این کتابخانه منابع خوبی برای پژوهش وجود دارد. کتابهایی را آنجا دیده‌ام که از 1100 سال قبل است.

آیت الله العظمی شبیری زنجانی، خطاب به تولیت جدید آستان قدس، به نقل از مرحوم «حاج شیخ کاظم دامغانی» فرمودند: در بین ائمه علیهم السلام دو بزرگوار ملقب به “ملاذ شیعیان” و ملجأ مردم در حل مشکلات هستند. یکی حضرت امام رضا علیه السلام و یکی حضرت ولی عصر عجل الله فرجه. توفیق خدمتگزاری به این آستان از امور معنوی سطح بالا و سعادت بزرگی است که إن شاءالله در این امر موفق باشید و عنایات حضرت رضا علیه السلام شامل حال شما بشود.