الخميس 15 شَوّال 1445 - پنجشنبه ۰۶ اردیبهشت ۱۴۰۳


در دیدار مدیر مرکز خدمات حوزه های علمیه با آیت الله العظمی شبیری زنجانی مطرح شد:

کیفیت خدمت رسانی مهمتر از کمیت خدمت رسانی است

آیت الله العظمی شبیری زنجانی در دیدار مدیر مرکز خددمات حوزه های علمیه کشور با ایشان فرمودند: در خدمت رسانی، کیفیت، حفظ شأن و کرامت افراد و احترام به شخصیت آنان مهمتر از کمّیت خدمات است.

این دیدار امروز صبح با حضور حجت الاسلام و المسلمین سیدحسن ربّانی مدیر مرکز خدمات حوزه های علمیه کشور و معاونان ایشان در دفتر آیت الله العظمی شبیری زنجانی انجام شد.

آیت الله العظمی زنجانی در این دیدار رسیدگی به امور مومنان و مردم را یک از مهمترین عبادات خواند و بر توجه به حفظ کرامت افراد تاکید کردند و فرمودند: از مسائلی که در ارائه خدمت به مردم و مومنان مهم است کیفیت پرداخت و احترام به طرف مقابل است و باید شأن افراد لحاظ شود.

ایشان در ادامه به بیان نمونه هایی از توجه ویژه عالمان دینی به حفظ کرامت انسانها در هنگام کمک رسانی پرداخته و فرمودند: “میرزا هاشم آملی” میگفتند “آقای شیخ عبدالله مازندرانی” – که تقوای ایشام مسلم بود- وقتی به شخصی کمک میکرد دست آن شخص را هم می بوسید.

این مرجع تقلید شیعه رائه “خدمات عاطفی” را مهم توصیف کرد و در این باره توضیح دادند: یادم می آید که مرحوم آقای علی اکبر غفاری در این مورد خوب عمل می کردند لذا کارمندان و کارگرانش نمی خواستند از او جدا شوند؛ مثلا اگر فرزند کارگرش مریض میشد مثل بچه خودش از او سرکشی می کرد و حتی آنها را در سهام شریک کرده بود.

آیت الله العظمی زنجانی بر لزوم حل مشکلات طلبه ها با توسل به خداوند و حضرات معصومین علیهم السلام و سعی و کوشش تاکید کردند.

در ابتدای این دیدار مدیر مرکز خدمات حوزه های علمیه به تشریح برنامه های این مرکز و ارائه گزارش فعالیت انجام شده پرداخت.

ایشان توجه به نیازهای روحی و عاطفی خانواده های روحانیون بر اساس رفتار عالمان دینی را از جمله برنامه های این مرکز دانست و از جمع آوری سیره عالمان دینی در نحوه خدمات رسانی به مردم خبر داد.

حجت الاسلام سید حسن ربانی سیره عالمان دینی در خدمت رسانی را “ذخائر” ملی و مذهبی نامید و از آیت الله العظمی زنجانی خواست تا با ذکر خاطرات خود در این زمینه به مرکز خدمات در جمع آوری “مجموعه سیره علماء” کمک کنند.