السبت 10 شَوّال 1445 - شنبه ۰۱ اردیبهشت ۱۴۰۳


طلبه های جوان از امنیت ایجاد شده برای گسترش دین استفاده کنند

آیت الله العظمی شبیری:

طلبه های جوان از امنیت ایجاد شده برای گسترش دین استفاده کنند

آیت الله العظمی شبیری زنجانی شرایط زمانی و امنیتی کشور را در تاریخ فقه شیعه استثنایی دانسته و از طلبه های جوان خواستند از این شرایط برای خدمت به مذهب و فقه تشیع بهره ببرند.

آیت الله العظمی شبیری عصر امروز در جمع طلاب جوان شهرستان چناران که در دفتر ایشان حاضر شده بودند به بیان عظمت جایگاه عالمان دینی پرداخته و خاطر نشان کردند: بر اساس روایات، ملائکه بالهای خود را زیر قدمهای عالم می گسترانند تا عالم قدم روی بال آنها بگذارد. عالم صالح و عالمی که به وظیفه عمل می کند، تالی تلو انبیاء و اوصیاست. عالم همان راه پیامبر و ائمه سلام الله علیهم را طی می کند. لذا طلبه ها باید برای رسیدن به این پاداش تلاش کنند.

مرجع عالی قدر تشیع با اشاره به شرایط استثنایی که برای علماء شیعه ایجاد شده است افزودند: کشور از نظر زمان و موقعیت در یک شرایط استثنائی قرار دارد. شما قدر این فرصت را بدانید و خوب درس بخوانید. قدر این سن و سالی را که در آن قرار دارید بدانید. به سن ما که برسید دیگر حال و حوصله قبل را نخواهید داشت.

ایشان با تاکید بر نیاز زمان به فقیهان برجسته ای مانند شیخ انصاری ادامه دادند: شیخ مرتضی انصاری ها و علامه حلی ها از امثال شماها ظهور کرده اند اگر قرار باشد به موفقیت برسید از همین حالا باید شروع کنید.یک ساعت مطالعه شما مطابق با ده ساعت مطالعه در سنین کهن سالی است لذا درسها را به آینده موکول نکنید.