الجمعة 18 رَمَضان 1445 - جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳


عمل بر اساس دستورات شریعت از اصلی ترین رسالتهای اجتماعی طلاب است

آیت الله العظمی شبیری زنجانی روز گذشته در دیدار مسئولان مرکز خدمات حوزه علمیه قم با ایشان تصریح کردند: خدمت ما به دین این است که رفتارمان متناسب با شریعت باشد. سابق در حوزه درسهای اخلاق وجود داشت که هم در قم برگزار می شد و هم در نجف اما الان درسهای اخلاق اگر هم باشد ضعیف است.
معظم له بر لزوم آشنایی طلاب جوان با مسئولیت اجتماعی این صنف تاکید کردند و گفتند: دین مردم وابسته به اعمال طلاب و روحانیون است. لذا ما باید بدانیم که شرعا مسئولیت خاصی داریم. همه بشر و همه مکلفین یک سری مسئولیتهای عام در جامعه دارند اما طلبه علاوه بر این مسئولیتهای عام یک سری مسئولیت خاص هم برعهده دارد.
آیت الله العظمی شبیری زنجانی با اشاره به سیره بزرگان تشیع در مواجه با مشکلات دنیایی افزودند: طلاب در طول زندگی مشکلاتشان را با باورهای مذهبی و در راه رضای خدا تحمل و رفع می کرده اند و این نوع نگاه به زندگی طلبگی باید بیشتر مورد توجه قرار گیرد.
ایشان با تقدیر از تلاشهای مرکز خدمات حوزه علمیه قم در رفع بخشی از مشکلات طلاب حوزه های علمیه گفتند: توجه به مشکلات و اقدام برای رفع آن قابل تقدیر است. حرکت در این مسیر مشکل است و امیدوارم مورد رضایت حضرت ولی عصر “عجل الله فرجه” باشد و حتما با توسل به آن حضرات این مسیر آسان تر می شود.
بر اساس آنچه که در شریعت مقدس آمده اگر نیت اخلاص داشته باشیم مشکلات حل می شود.