الجمعة 09 شَوّال 1445 - جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳


مسجد جمکران مکان امید بسیاری از مردم است

حجت الاسلام و المسلمین رحیمیان تولیت مسجد مقدس جمکران امروز عصر با حضور در نشست عمومی دفتر آیت الله العظمی شبیری زنجانی با این مرجع تقلید دیدار و گفتگو کرد.

آیت الله العظمی شبیری زنجانی(مدظلّه العالی) در این دیدار با اشاره به بحثهای تاریخی که در خصوص مسجد جمکران مطرح است گفت: مباحث تاریخی بسیاری درباره این مسجد بیان می شود اما کرامتهایی نقل شده که به خاطر تواتر قضایانمی شود آن را انکار کرد و افراد زیادی در آن مسجد حاجت گرفته اند. ما می دانیم برخی از افراد مشکل لاینحل داشته اند و در این مکان مشکلشان رفع شده است.

ایشان در ادامه افزود: مسجد جمکران مکانی است که سالیان دراز رجال مذهبی و مقدسین بسیاری در آن به حضرت ولی عصر (عج) توجه می کرده اند و از آنجا مورد عنایت حضرت شده اند. این فقیه عالی مقام در ادامه به بیان خاطره ای شخصی از مسجد مقدس جمکران پرداخت و گفت: حال آقای خمینی خراب شد و پسر دایی ما دکتر ولایی به همراه وزیر بهداشت وقت برای عیادت آمدند پزشک حال آقای خمینی را وخیم تشخیص داد.به همراه دکتر ولایی برای توسل به مسجد جمکران رفتیم و بحمد لله خطر آن روز رفع شد.

آیت الله العظمی شبیری زنجانی با “محل امید نامیدن” مسجد جمکران

خاطر نشان کرد: اینجا محل امیدی برای مردم است، البته خدمتی که در این مسجد انجام می شود باید با ملاحظه شرع انجام گیرد و خدمتی به مردم باشد. گاهی اعتقادات مردم وابسته به این مسائل است و این مکانها با وجود کرامتهایی که در آن دیده می شود در حفظ دین خیلی دخالت دارد.

در ابتدای این دیدار تولیت مسجد مقدس جمکران به تشریح فعالیتهای انجام شده پرداخت و گفت: تلاش می کنیم که این مکان مقدس در دو زمینه ارائه تسهیلات به زائران و ارائه برنامه های فرهنگی و دینی توفیقات بیشتری داشته باشد.

حجت الاسلام رحیمیان با اعلام این خبر که مسجد جمکران سالیانه میزبان 15 تا 20 میلیون زائر است گفت: تلاش ما این است که با توسعه این مکان مقدس، زائران را به چند برابر این تعداد برسانیم و بتوانیم شرایط اقامت چند روزه آنان را نیز در شهر قم فراهم کنیم تا آنان بتوانند از فضای معنوی شهر قم و محضر بزرگان بهره بیشتری ببرند.

ایشان در ادامه به برنامه های مشترک مسجد مقدس جمکران و حرم مطهر حضرت معصومه سلام الله علیها در روز اربعین اشاره کرد و توضیح داد: بعد از قرائت زیارت اربعین در حرم مطهر حضرت معصومه سلام الله علیها کاروان عزا به سوی مسجد جمکران حرکت می کند و در آنجا با قرائت زیارت ناحیه مقدسه و نماز جماعت برنامه پایان می یابد.