الجمعة 09 شَوّال 1445 - جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳


مشترکات شیعه و سنی باید حفظ شود

آیت الله العظمی شبیری زنجانی در جمع معلمان و دانش آموزان شیعه و سنی بندر لنگه بر لزوم حفظ مشترکات بین شیعه و سنی تاکید کرده و نسبت به جریانات اختلاف افکن هشدار دادند.

گروهی از معلمان و دانش آموزان شیعه و سنی بندر لنگه عصر روز یک شنبه با حضور در نشست عمومی دفتر آیت الله العظمی شبیریزنجانی با این مرجع شیعه دیدار کردند.

آیت الله العظمی شبیری زنجانی در این دیدار با تاکید بر لزوم حفظ مشترکات شیعه و سنی گفتند: ما یک سری مشترکاتی داریم که این مشترکات باید محفوظ باشد و قدر آن هم دانسته شود. امیدواریم که این مشترکات بیشتر شده و آنچه که صلاح دین و دنیا همه ماست زودتر فراهم شود و اختلاف نباشد.

این فقیه برجسته شیعه افزودند: یکی از مسائل مشترک بین شیعه وسنی قبول داشتن اهل بیت علیهم السلام است، یعنی هر دو گروه، پیامبر، امیرالمومنین، امام حسن و امام حسین علیهم السلام را قبول دارند و می توانند در سایه رهنمودهای آنان به سعادت برسند.

ایشان خاطر نشان کردند:ما می توانیم در مقابل کفار کنار هم باشیم. جای تاسف است که می بینیم جریاناتی این فاصله را زیاد می کنند.ما هم برای همه کسانی که در مسیر تقوا هستند دعا می کنیم و از آنها هم می خواهیم که دعاگوی ما باشند.