الجمعة 16 شَوّال 1445 - جمعه ۰۷ اردیبهشت ۱۴۰۳


نظر آیت‌الله‌العظمی شبیری زنجانی درباره اقامه عزای محرم:



اقامه عزای حضرت سیدالشهدا (ع) از أوجب واجبات و مایۀ حفظ و بقای اسلام راستین است/ امور بهداشتی مورد تاکید متخصصان رعایت شود

آیت‌الله‌العظمی شبیری زنجانی در پاسخ به استفتایی درباره برگزاری مراسم عزای حضرت سید الشهدا(ع) در ماه محرم در ایام کرونا، نظر خویش را بیان کردند. سوال و پاسخ معظم له به این شرح است:
▫️سوال:
با توجه به همه‌گیری ویروس کرونا، وظیفه مؤمنین و ارادتمندان به ائمه معصومین علیهم السلام در ایام عزای محرم و نسبت به اقامه عزای حضرت سیدالشهدا علیه‌السلام چیست؟

▫️پاسخ آیت‌الله‌العظمی شبیری زنجانی:
اقامه عزای اهل‌بیت عصمت علیهم السلام، خاصه حضرت سیدالشهدا (علیه افضل التحیة و الثناء) از شعائر الهی و أفضل قربات إلی الله و از اوجب واجبات و مایۀ حفظ و بقای تشیع و اسلام راستین عزیز است.
مردم عزیزمان با رعایت اموری که متخصصان برای جلوگیری از انتشار بیماری لازم می‌دانند، و اجتناب دقیق از انجام کارهایی که در آن، احتمال عُقلایی مبتلا کردن یا مبتلا شدن به این بیماری وجود دارد، در اقامه باشکوه عزای آن حضرت و زنده نگه داشتن یاد و نام ایشان -به اَشکال و نحوه‌های مختلف- بکوشند و با تحصیل معرفت و اخلاص، موجبات رضایت حضرت ولیّ‌عصر (عجل‌الله‌فرجه‌الشریف) و بهره‌مندی از برکات فراوان توجه به ساحت حضرت اباعبدالله (علیه السلام) را فراهم آورند.
امید است که در ظل عنایات خداوند متعال و با توسل به حضرات معصومین (علیهم‌السلام) و تمسک به ایشان، مشکلات و گرفتاری‌های متعدد مردم برطرف گردد.