الثلاثاء 06 شَوّال 1445 - سه شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳


هیئت ها از عزاداری مراجع الگو بگیرند

یکی از مسئولین دفتر آیت الله العظمی شبیری زنجانی:

هیئت ها از عزاداری مراجع الگو بگیرند

یکی از مسئولیندفتر آیت الله العظمی شبیری زنجانی با اعلام برنامه های عزاداری ماه محرم این دفتر، عزاداری بزرگان و مراجع را الگوی مناسبی برای برپایی عزاداری سید الشهداء علیه السلام دانست.

حجت الاسلام و المسلمین باباخانی درباره برنامه های عزاداری ماه محرم دفتر آیت الله العظمی شبیری گفت: مراسم عزاداری از ششم تا دوازدهم ماه محرم هر روز از ساعت 10 تا 12 ظهر با میزبانی آیت الله العظمی شبیری و با حضور مراجع معظم تقلید، فضلاء، علماء، روحانیون و مردم ولایی شهر قم و سایر شهرستانها در محل دفترمعظم له برگزار می شود.

او با اشاره به سوالهای برخی از مردم درباره چگونگی برگزاری عزای امام حسین علیه السلام خاطر نشان کرد: عزاداری دفتر مراجع الگوی مناسبی برای برپایی مراسمهای محرم است. مراسم دفتر آیت الله العظمی شبیری با محوریت سخنرانی واعظان دانشمند و مطرح شهر قم برپا می شود و حاضرین به ویژه شخص معظم له بر مستند بودن منبرها و توسلها و روضه ها تاکید دارند و اگر مطلب خلاف واقعی هم مطرح شود متذکر می شوند.

حجت الاسلام باباخانی با انتقاد از مجالسی که بدون حضور سخنران برگزار می شود گفت: فلسفه قیام حسینی ارتقاء شعور و آگاهی جامعه است و این مهم با برگزاری مجالس سوگواری همراه با وعظ و تحلیل روش و سیره امام حسین علیه السلام و تشریح سخنان حضرات معصومین علیهم السلام میسر است .