السبت 20 مُحَرَّم 1446 - شنبه ۰۶ مرداد ۱۴۰۳


آیت الله العظمی شبیری زنجانی؛ زندگی نامه علما هدایتگر طلاب است.

آیت الله العظمی شبیری زنجانی؛

زندگی نامه علما هدایتگر طلاب است.

آیت الله العظمی شبیری زنجانی دام ظله، زندگی نامه علما و بزرگان دین را هدایتگر طلبه های جوان دانستند و بر ضرورت انتشار زندگی نامه نوابغ توسط افراد مطمئن تاکید کردند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دفتر آیت الله العظمی شبیری زنجانی، حضرت آیت الله العظمی قمی با حضور در دفتر این مرجع عالی قدر با ایشان دیدار کردند و از حضور معظمٌ له در بیت ایشان جهت عرض تسلیت به مناسبت رحلت اخوی زاده شان تشکر کردند.

آیت الله العظمی شبیری زنجانی در این دیدار، مرحوم آیت الله العظمی حاج آقا حسین قمی، والد معظم آیت الله العظمی قمی را از شخصیتهای ممتاز اسلام دانستند و بر نگارش دقیق شرح حال این عالم ربانی تاکید کردند.

مرجع عالی قدر شیعیان به نقش هدایتگری زندگی عالمان دینی در زندگی طلبه های جوان اشاره کردند و فرمودند: باید در نگارش زندگی عالمان و بزرگان تلاش کرد. گاهی در تاریخ اسلام نوادری پیدا می شوند که الگوی مناسبی برای طلبه ها هستند.زندگی عالمان باعث هدایت طلبه می شود و گاهی ممکن است مسیر زندگی یک طلبه با مطالعه شرح حال یک عالم تغییر کند. این زندگی نامه ها باید توسط افراد شناخته شده و مطمئن نوشته شود.

معظم له در ادامه سخنانشان به شرح یکی از احوالات مرحوم آیت الله حاج آقا حسین قمی قدس سره پرداختند و فرمودند: آقای ” آسید علی لواسانی ” نقل می کردند – و البته ظاهرا خود ایشان هم از نزدیک این موضوع را مشاهده کرده بودند – که شخصی مساله ای پرسید و ایشان گفته بودند که بلد نیستند. برخی از اشخاص که در اطراف ایشان بودند سعی کردند این جواب را توجیه کنند و گفتند آقا که می گوید بلد نیستم چون فتاوای مراجع متفاوت است و آقا هم مرجع شما را نمی داند. ایشان که متوجه توجیه اطرافیان می شود، می گوید “من حقیقتا نمی دانم”