السبت 20 مُحَرَّم 1446 - شنبه ۰۶ مرداد ۱۴۰۳


آیت الله العظمی شبیری زنجانی؛ معلمان از نسل امروز، مدیران مطلوب شریعت بسازند

آیت الله العظمی شبیری زنجانی؛

معلمان از نسل امروز، مدیران مطلوب شریعت بسازند.

آیت الله العظمی شبیری زنجانی دام ظلّه، ایرانی ها را استعدادهای برتر دانسته و از نوجوانان ایران خواستند از این استعداد، برای ترویج اسلام رحمانی استفاده کنند.

مرجع عالی قدر شیعیان در جمع تعدادی از دانش آموزان زنجانی که برای دیدار ایشان به قم آمده بودند، از لزوم ترویج روحیه خودباوری در نسل نوجوان امروز سخن گفته و خاطرنشان کردند: اداره کشور با همین نوجوانان خواهد بود. مسئولانی که امروز مدیریت کشور را برعهده دارند، روزی هیچ کاره بوده اند.

آیت الله العظمی شبیری زنجانی توجه به تربیت نسل نوجوان را برای آینده کشور ضروری خوانده و خطاب به دانش آموزان زنجانی گفتند: پایه های دینی شما باید در همین سن
نوجوانی محکم شود. اخلاق و رفتار عاقلانه را در خود تقویت کنید تا وقتی که به سن لازم برای پذیرش مسئولیتها رسیدید تقیّد به شریعت مطهّر در شما قوت گرفته باشد و به اخلاق دینی و انسانی پایبند باشید.

معظم له اهتمام به نماز، بهره بردن از قرآن، تفکر در رفتار و گفتار حضرات معصومین سلام الله علیهم و مطالعه سرگذشت علماء و دانشمندان بزرگ را در شکل گیری شخصیت اخلاقی دانش آموزان موثر دانستند و گفتند: کسی که با خدای متعال و حضرات معصومین سلام الله علیهم ارتباط داشته باشد در مسیر موفقیت تنها نمی ماند.

معظم له با تاکید بر ” نقش اساسی ” معلمان در شکل گیری چهارچوب های فکری و رفتاری دانش آموزان خاطر نشان کردند: معلمان باید دقیق برنامه ریزی کنند. اگر هر روز نمی توانند برنامه اخلاقی داشته باشند حداقل هر هفته برنامه اخلاقی و درس اخلاقی و دینی داشته باشند.

آیت الله العظمی شبیری زنجانی در ادامه فرمودند: ایرانی ها نشان داده اند که استعدادهای ممتازند. کسانی در ایران بوده اند و در اینجا استفاده چندانی از آنان نشده و به خارج رفته اند و در آنجا منشا بسیاری از توسعه ها و پیشرفتهای علمی شده اند. ما باید از این استعداد مردممان در راه ترویج شریعت مطهر و اسلام رحمانی استفاده و نسل امروز را برای فردا طوری آماده کنیم که مسؤولان کشور اسلامی اخلاقشان هم مطابق با خواست شریعت باشد.