السبت 20 مُحَرَّم 1446 - شنبه ۰۶ مرداد ۱۴۰۳


آیت الله العظمی شبیری زنجانی: آیـت الله ابـطحی به شـدت ولایی بـود.

آیت الله العظمی شبیری زنجانی:

آیـت الله ابـطحی به شـدت ولایی بـود.

آیت الله العظمی شبیری با اظهار تاسف از ارتحال آیت‌الله حاج سیّد محمّد باقر موحد ابطحی اصفهانی، به بیان ویژگی های اخلاقی و شخصیت این عالم جلیل القدر پرداختند و گفتند: ایشان به اهل بیت علیهم اسلام علاقه ویژه ای داشت و به شدت ولایی بود.

آیت الله ابطحی اصفهانی چهارشنبه، شانزدهم بهمن ماه، پس از تحمل یک دوره بیماری در شهر قم در گذشت و درجوار حرم حضرت معصومه – سلام الله علیها- آرام گرفت.

به گزارش پایگاه خبری آیت الله العظمی شبیری زنجانی، این فقیه عالی قدر، روز گذشته با اشاره به سابقه طولانی “رفاقتش” با آیت الله ابطحی درباره آخرین دیدار شان با آن فقید سعید، اظهار داشتند: چند روز قبل از درگذشت ایشان به عیادتش رفتم. بیماریشان به نظر حاد نمی رسید. نزدیک یک ساعت برای غدیر و اثبات آن از آیات قران بحث کرد.

این مرجع عالی قدر، درباره خدمات علمی آیت الله ابطحی گفتند: ایشان و برادرشان جزء علماء خوب اصفهان بودند و در مدت حیاتشان کتابهای زیادی را تالیف کرده و حاشیه زدند. مدت قابل توجهی را هم درخصوص قرآن پژوهش داشتند.

آیت الله العظمی شبیری ادامه دادند: ایشان در منطقه اقلید محبوبیت ویژه ای داشتند، مدتی هم همسایه دفتر ما بودند. گاهی در مجالس روضه هفتگی دفتر شرکت می کردند. به اهل البیت – علیه السلام- علاقه ویژه ای داشت و به شدت ولایی بود.