السبت 20 مُحَرَّم 1446 - شنبه ۰۶ مرداد ۱۴۰۳


آیت الله العظمی شبیری زنجانی در دیدار فرستاده ویژه رییس جمهور؛ دولت نمی تواند رضایت همه را جلب کند/ در مسیر رضای خدا حرکت کنید

آیت الله العظمی شبیری زنجانی در دیدار فرستاده ویژه رییس جمهور؛

دولت نمی تواند رضایت همه را جلب کند/ در مسیر رضای خدا حرکت کنید.

آیت الله العظمی شبیری زنجانی دام ظلّه به فرستاده ویژه رییس جمهور فرمودند: دولت نمی تواند توقعات همه افراد را برآورده کند، پس در مسیری حرکت کند که رضای خداوند متعال در آن است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دفتر آیت الله العظمی شبیری زنجانی، دکتر نهاوندیان رییس دفتر رییس جمهور شب گذشته با حضور در دفتر مرجع عالی قدر با ایشان دیدار و گفتگو کرد.

معظمٌ له در این دیدار بر لزوم اخلاص در عمل و استعانت از حضرات معصومین سلام الله علیهم برای موفقیت دولت تاکید کردند. ایشان خاطر نشان کردند: وقتی که شخصی مسؤولیتی را قبول می کند، افراد مختلف انتظارات متناقض و متفاوتی را از او دارند. در این شرایط نمی شود رضایت همه را جلب کرد لذا بهتر است که انسان در مسیری حرکت کند که رضایت خداوند متعال در آن است و وجدان انسان هم صحیح بودن آن مسیر را تایید می کند.

ایشان اخلاص و استعانت از حضرات معصومین علیهم السلام را دو عاملی دانستند که می تواند به موفقیت دولت یازدهم کمک کند. مرجع تقلید شیعیان فرمودند: ما هم در این مسیر برای موفقیت آقایان دعا می کنیم.

آیت الله العظمی شبیری زنجانی در این دیدار به بیان خاطراتی از آیت الله مدرّس پرداخته و حفظ استقلال و حق طلبی آن عالم مجاهد را ستودند. ایشان فرمودند: در زمانی که مدرّس تحت نظر بودند دو نفر تا آخر با مدرّس رابطه داشتند یکی آقای حاجی میرزا فخر الدین جزایری که از علمای تهران و رفیق خاص حاج آقای ما بود و یکی هم آسید حسن طالبانی. مرحوم آقای جزایری می گفت با بقال کوچه مدرس قرار گذاشته بودم و هر زمان که مراقبتهای منزل مدرس کمتر بود او خبر می داد و من به ملاقات مدرس می رفتم. در یکی از ملاقاتها صد تا هزار تومانی دیدیم که در منزل مدرس بود. آقای جزایری که با سرمایه داران بزرگی مراوده داشت می گفت من تا آن روز هنوز هزار تومانی ندیده بودم؛ گویا که این پولها مخصوص سلاطین بوده است. مدرس گفت اینها را رضاخان فرستاده و گفته این مبلغ خدمت شما باشد و هر پستی هم که می خواهی در اختیار شما می گذارم و شما کار به کار ما نداشته باشید. آقای جزایری از مدرس می پرسد که شما چه کردید و مرحوم مدرس می گوید برای رضاخان پیغام فرستاده ام که به شرطی این پول را می پذیرم که بتوانم در مخالفت او خرج کنم. آقای جزایری می گفت من در منزل مدرس بودم که صدای اسب آمد و فرستاده شاه پولها را برد.

معظمٌ له افزودند: مرحوم والد ما برای دیدار با مدرس به مجلس رفته بودند. ایشان نقل می کردند وضعیت بدی بود رضاخان بعضی از نماینده ها را خریده بود. مدرس شعر ” آنان که به صد زبان سخن می گفتند/ آیا چه شنیده اند که خاموش شدند” را خطاب به نمایندگان آن دوره مجلس ملی که با تهدید و تطمیع تحت نفوذ رضاخان قرار گرفته بودند، به این شکل می خواند ” آنان که به صد زبان سخن می گفتند/ چه گرفتند؟ چه خوردند؟ چه دیدند که خاموش شدند”.

ایشان خاطر نشان کردند: ایستادگی مدرس در مقابل رضاشاه حاصل عبادتها و اخلاص او بود. عبادتهای کم نظیر او در تبعید مثال زدنی است و این اخلاص و توکل به خداوند متعال باعث حرکت صحیح ایشان و ماندگاری عمل او شد.