السبت 20 مُحَرَّم 1446 - شنبه ۰۶ مرداد ۱۴۰۳


اقامه نماز بر پیکر آیت الله العظمی موسوی اردبیلی توسط مرجع عالیقدر

صبح امروز در حرم حضرت معصومه علیهاالسلام انجام شد:

اقامه نماز بر پیکر آیت الله العظمی موسوی اردبیلی توسط مرجع عالیقدر

پیکر آیت الله العظمی موسوی اردبیلی”رضوان الله علیه” صبح امروز (95/9/5) با حضور علما و فضلای حوزه علمیه و مردم شریف و مؤمن، در شهر مقدس قم تشییع شد.

مرجع عالیقدر حضرت آیت الله العظمی شبیری زنجانی “دام ظلّه” در حرم حضرت فاطمه معصومه “سلام الله علیها” بر پیکر این عالم ربانی نماز خواندند.

شب گذشته نیز معظمٌ له در بیت مرحوم آیت الله العظمی موسوی اردبیلی حاضر شدند و ضمن تسلیت به فرزندان و بازماندگان ایشان، از فقدان این فقیه و خدمتگزار مکتب اهل بیت علیهم السلام ابراز تأسف کردند.

مرجع عالیقدر شیعیان چند روز قبل نیز با ابراز تأسف شدید از رحلت آیت الله العظمی موسوی اردبیلی و ثلمه ای که به سبب ارتحال این عالم فقید بر جهان اسلام وارد شده، به توصیف شخصیت دوست و رفیق قدیمی خود پرداختند و فرمودند: ایشان مورد توجه مرحوم آقای خوئی بودند.

معظم له در پاسخ به پرسشی درباره مدت آشنائی با آن فقید سعید، فرمودند:

سالی که آقای بروجردی وارد قم شدند ایشان هم وارد قم شدند. من 72 سال قمری است با ایشان رفاقت دارم.

مرجع عالی قدر تشیع، «قدرت تفکر» و «سرعت انتقال» آیت الله العظمی موسوی اردبیلی را «ممتاز» خوانده و افزودند:

کسانی که با ایشان تماس داشتند همه بر قدرت استعدادشان صحه می گذاشتند. ایشان از نظر ذکاء و قوت فکر و سرعت انتقال جزء انسانهای درجه یکی بودند که من تاکنون دیده ام.

معظم له خاطرنشان کردند: با افرادی زیادی که بحث می کردم، بحث های آنها برایم قابل استفاده نبود اما ایشان از نوادری بود که من از بحث هایش استفاده می کردم.

آیت الله العظمی شبیری زنجانی، آیت الله العظمی موسوی اردبیلی را دارای «عواطف قوی» دانستند و فرمودند: همین عواطف قوی و احساساتی که داشتند باعث می شد در برخی مواقع اعلام نظر کنند. در خیلی از حوادثی که اتفاق می افتاد ایشان اعلام موضع می کرد و ساکت نبود
.