السبت 20 مُحَرَّم 1446 - شنبه ۰۶ مرداد ۱۴۰۳


بزرگداشت سالروز ولادت حضرت رضا علیه السلام با حضور مرجع عالیقدر

بزرگداشت سالروز ولادت حضرت رضا علیه السلام با حضور مرجع عالیقدر

به مناسبت میلاد مسعود حضرت ثامن الائمه امام علی بن موسی الرضا (علیه السلام) مجلس سخنرانی و مولودی خوانی در بیت آیت الله العظمی شبیری زنجانی در مشهد مقدس برگزار شد.

مرجع عالی قدر شیعیان که پیش از ظهر هر روز در بیت خود جلسات علمی برپا می کنند، در سالروز میلاد امام هشتم (علیه السلام)، مستمع سخنرانی حجة الاسلام موسوی نژاد از وعاظ مشهد بودند که به ذکر فضائل و برکات علمی امام رضا(علیه السلام) پرداخت و به موقعیت برجسته علمی آن امام همام در زمانه خود اشاره کرد.

این خطیب ارجمند با اشاره به اینکه هر علم و دانشی، قدرت می آورد و ابرقدرت های جهان نیز به دلیل علم و تکنولوژی قوی خود به مقام ابرقدرتی رسیده اند، از علم تکوینی و لدنّی امامان معصوم(علیه السلام) نیز به عنوان عامل معجزات و کارهای خارق العاده آن حضرات یاد کرد.

حجة الإسلام موسوی نژاد ضمن انتقاد از روشنفکرانی که زیارت جامعه را «مرام نامه شیعیان غالی» دانسته اند، این ارزیابی نادرست را ناشی از ناآگاهی این دسته از نواندیشان نسبت به مقامات خاص ائمه معصومین(علیهم السلام) دانسته و گفت: در پاسخ به این دسته باید از کلمات خود حضرات معصومین(علیهم السلام) استفاده کرد. از جمله بنا به روایتی که درباره حضور امام رضا(علیه السلام) در میان شیعیان بصره آمده است، ایشان در پاسخ به فردی که در علم غیب امامان شیعه شک داشت، به آیات شریفه ۲۶ و ۲۷ سوره مبارکه جن استناد کرده اند که طبق آن اگرچه علم غیب تنها در اختیار خداست، اما خداوند باری تعالی به پیامبران خود نیز علم به امور غیبی اعطا کرده اند و ائمه(علیهم السلام) نیز به عنوان اوصیا و جانشینان پیامبر اکرم(صلی الله علیه و آله) از این علم بهره مند بوده اند».

در ادامه جلسه حضرت آیت الله العظمی شبیری زنجانی در سخنان کوتاهی از خطابه مفید سخنران جلسه تمجید کردند و توضیحاتی در مورد راویان حدیث از حضرت رضا(علیه السلام) و تعداد آثار مکتوب آنان بیان نمودند.