السبت 20 مُحَرَّم 1446 - شنبه ۰۶ مرداد ۱۴۰۳


خدمت به مردم از عبادات درجه اول است

آیت الله العظمی شبیری زنجانی در دیدار وزیر بهداشت:

خدمت به مردم از عبادات درجه اول است

آیت الله العظمی شبیری زنجانی در دیدار وزیر بهداشت دولت یازدهم، خدمت به مردم را نعمت الهی نامیدند و از تلاشهای دولت برای رفع مشکلات جامعه تقدیر کردند.

»سیدحسن قاضی زاده هاشمی» شب گذشته (95/02/02) به همراه جمعی از معاونان خود با حضور در دفتر آیت الله العظمی شبیری زنجانی با ایشان دیدار و گفتگو کرد.

مرجع عالی قدر تشیع در این دیدار خدمت به مردم را نعمت الهی نامیده و خاطرنشان کردند: خداوند به شما برای خدمت به مردم توفیق داده که این بزرگترین عبادت است. اینگونه نعمتها را خداوند نصیب همه نمی کند.

معظم له با بیان روایتی از حضرت رسول اکرم صلی الله علیه و آله ادامه دادند: «ان لربکم فی ایام دهرکم نفحات الا فتعرضوا لها» این نسیم های رحمتی است که از آن استفاده می کنید و إن شاء الله عنایات الهی پشتبان شماست. خدمت به مردم عبادت است و همه اهل سلوک اتفاق دارند که خدمت به خلق خدا از عبادات درجه اول است.

ایشان امنیت و سلامت را دو نعمت مورد غفلت در جامعه دانستند و افزودند: روایت داریم که دو نعمت مورد غفلت قرار می گیرد یکی صحت و سلامت و دیگری امنیت است. متاسفانه بخشی از جامعه به سلامتی توجه نمی کند. سلامت جزء مسائل درجه اول کشور است که همت شما و همکارانتان این مشکلات را حل می کند. الحمد لله امثال شما در امر سلامت موفق بوده اید و در همه مجالس ذکر خیر شما هست.

آیت الله العظمی شبیری زنجانی کار دکتر روحانی در اداره کشور را «سخت» توصیف کردند و گفتند: سلام بنده را به آقای روحانی برسانید. کار آقای روحانی سخت است. اداره کردن یک خانه مشکل است چه رسد به کشوری با این همه تضاد افکار. اختلاف نظرها خیلی کار را مشکل می کند.