السبت 20 مُحَرَّم 1446 - شنبه ۰۶ مرداد ۱۴۰۳


علما و مسؤولان برای ایجاد وحدت در جامعه تلاش کنند

مرجع عالیقدر در دیدار دبیر شورای امنیت ملی:

علما و مسؤولان برای ایجاد وحدت در جامعه تلاش کنند

آیت الله العظمی شبیری زنجانی بر نیاز کشور به وحدت همه تفکرها و سلیقه ها تاکید کردند و فرمودند: وحدت مساله ای نیست که به سادگی به دست بیاید و برای رسیدن به جامعه متحد، همه باید تلاش کنیم.

معظم له عصر دیروز در دیدار دبیر شورای امینت ملی با ایشان، علما و مسؤولان را عاملان اصلی ایجاد وحدت در جامعه نامیدند و تصریح کردند: باید تلاش کنیم و مردم را به سوی وحدت دعوت کنیم، یک مقدار از این کار وظیفه ماست و یک مقدار از آن وظیفه مسؤولان است. وحدت مساله ای نیست که به سادگی به دست بیاید.

آیت الله العظمی شبیری زنجانی دام ظله با اشاره به آموزه های قرآن کریم فرمودند: روز قیامت افراد می گویند ای کاش به دنیا برمی گشتیم و کار خیر می کردیم. الان امکانات بسیاری در کشور است اما ما از آن استفاده نمی کنیم، درحالی که باید از این شرایط به وجود آمده در کشور استفاده کرد و اگر امروز از این شرایط استفاده نکنیم دیگر برای ما شرایطی مهیا نمی کنند تا بتوانیم آنچه را در زمان حیاتمان از دست داده ایم به دست بیاوریم.

مرجع عالی قدر شیعیان با تایید سخنان دبیر شورای امنیت ملی درباره حرکت وحدت آفرین امام حسین علیه السلام و لزوم استفاده از همه افراد جامعه برای پیشرفت، خاطر نشان کردند: محبت اهل بیت علیهم السلام می تواند عامل خوبی برای نزدیک شدن دلهای همه ما به هم باشد.

شرایط امروز اسلام شرایط حساسی است و ما در قبال هجمه هایی که علیه دین می شود و در قبال حرکت تخریبی تکفیری ها مسؤولیت سنگینی داریم و باید با ایجاد شرایط آرام و منطقی، معارف اهل بیت علیهم السلام را به درستی به دنیا بشناسانیم.

معظم له ادامه دادند: مسلما به دنبال نیت صحیح، اثر مطلوب وجود دارد. ما در هر صحبتی گفته ایم که یک بار حدیثی دچار ضعف سند است و گاهی متنی مثل قرآن دارای سند متقن است اما برخی از معانی را متوجه نمی شویم و از متشابهات است اما یکی از آیاتی که معنای آن مشخص و قطعی است و از محکمات است آیه شریفه « وَالَّذينَ جاهَدوا فينا لَنَهدِيَنَّهُم سُبُلَنا وَإِنَّ اللَّهَ لَمَعَ المُحسِنينَ» است. کوشش اگر شد راه های متعدد پیش پای شخص باز می شود؛ اما شرط آن همان مجاهده در راه الهی است. وعده خدا هم تخلف ندارد. باید این موضوع تقویت شود و اگر انسان اخلاص در عمل داشته باشد و برای دنیا کار نکند، وعده الهی است که خداوند تعالی هدایت خواهد کرد و مشکلات حل می شود. باید اخلاص و کوشش برای خدا را در جامعه گسترش داد.

آیت الله العظمی شبیری زنجانی با تایید سخنان علی شمخانی درخصوص لزوم توجه ویژه همه مسؤولان و وحدت جامعه برای حل مشکلات اقتصادی خاطر نشان کردند: اگر اقتصاد حل نشود موعظه هم در بیشتر افراد جامعه تاثیری ندارد. اگر مشکلات اقتصادی حل شود هر فکری را می شود ترویج کرد و متخصصین باید برای اقتصاد برنامه ریزی کنند.

إن شاء الله زحمات شما نتیجه می دهد و در این راه از اولیاء الهی هم مدد بگیرید و یقینا آنها هم جواب نفی نمی دهند. امیدواریم که شماها موفق باشید.