السبت 20 مُحَرَّم 1446 - شنبه ۰۶ مرداد ۱۴۰۳


فاجعه نیجریه ظلم آشـکار است.

آیت الله العظمی شبیری زنجانی:

فاجعه نیجریه ظلم آشـکار است.

آیت الله العظمی شبیری زنجانی دام ظلّه، حمله وحشیانه به شیعیان در نیجریه را ظلمی آشکار و جنایتی هولناک توصیف کردند که دل هر انسان آزاده‌ای را می‌آزارد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دفتر آیت الله العظمی شبیری زنجانی، مرجع عالی قدر جهان تشیع در پیامی فاجعه کشتار عده ی کثیری از موالیان اهل بیت علیهم السلام را ” مصیبت بزرگ” نامیدند و ضمن تسلیت این حادثه، خواستار شناسایی و مجازات عاملان این فاجعه غیر انسانی شدند.

متن پیام معظمٌ له بدین شرح است:

بسم‌الله الرحمن الرحیم

« و سَیعلَمُ الّذینَ ظَلَموا أَیّ مَنقَلَبٍ ینقَلِبون»

حمله بی‌رحمانه و وحشیانه به موالیان اهل‌بیت علیهم‌السلام در نیجریه که به کشته و زخمی شدن عده ی کثیری از آنها انجامید، ظلمی آشکار و جنایتی هولناک است که دل هر انسان آزاده‌ای را می‌آزارد .

اینجانب این مصیبت بزرگ را به ساحت مقدس حضرت ولی‌عصر (عجّل الله تعالی فرجه الشریف ) و عموم مسلمانان به‌ویژه به خانواده‌های قربانیان تسلیت عرض می‌کنم و از خداوند متعال علوّ درجات را برای شهدای این فاجعه، و صبر و أجر را برای بازماندگان مسألت دارم.

انتظار می‌رود نهادهای مرتبط و کشورهای اسلامی با پیگیری مستمر، عاملان و طراحان این فاجعه غیرانسانی را شناسایی و مجازات نمایند و در راستای آزادی جناب حجت‌الإسلام زکزاکی (رهبر شیعیان نیجریه ) اقدامات لازم را انجام دهند.

سید موسی شبیری زنجانی

7ربیع الأول 1437