السبت 20 مُحَرَّم 1446 - شنبه ۰۶ مرداد ۱۴۰۳


مسير فرهنگ، مسيری سنگین است/تلاش کنیم فرهنگ دینی بدون تحریف در دنیا نشر یابد.

آيت الله العظمي شبيري زنجاني در ديدار با وزير فرهنگ و ارشاد اسلامی:

مسير فرهنگ، مسيری سنگین است/تلاش کنیم فرهنگ دینی بدون تحریف در دنیا نشر یابد.

آیت الله العظمی شبیری زنجاني دام ظلّه در ديدار وزير فرهنگ و ارشاد دولت يازدهم، مسير فرهنگ را مسيري دشوار دانستند و بر پيموده شدن راه دين تأكيد كردند.

اين ديدار امشب ( پنج شنبه 94/8/21) در دفتر آيت الله العظمي شبيري زنجاني انجام شد. علي جنتي، وزير فرهنگ و ارشاد اسلامی، قبل از انقلاب از محضر آيت الله العظمي شبيري زنجانی بهره برده است. وی هدف از حضور در دفتر اين مرجع عالي قدر را، استفاده از نظرات ايشان در امور فرهنگي كشور دانست.

مرجع عالی قدر شیعیان در پاسخ به وزير فرهنگ و ارشاد به زحمتهاي مجاهدان و شهيدان براي تحقق و اجرای احکام اسلامی اشاره كردند و خاطرنشان كردند: اين زحمتها كشيده شد تا در كشور مسير اسلام طي شود اما اگر به اسم اسلام، راهي ديگر را طي كنيم، ارزشی ندارد.

ايشان مسائل فرهنگي را « مسائل كليدي » دانستند و تأكيد كردند: ما اگر در همه زمينه ها موفق باشيم اما از جهت فرهنگي انحراف داشته باشيم، فايده ندارد. اميدوارم اين مسؤوليتي كه به دست شما سپرده شده است را با احتياط كامل انجام دهيد و مورد عنايات خاصۀ حضرت ولي عصر سلام الله علیه قرار گيريد. امروز نام و تفکر شیعه در دنیا مطرح شده است و جای امیدواری است که فرهنگ دینی را بتوانیم در دنیا نشر بدهیم و نکته مهم آن است که دقت بشود که این فرهنگ، انحرافی در آن نباشد و بدون تحریف منتقل شود.

حضرت آیت الله العظمی شبیری زنجانی دام ظلّه بر لزوم توکل به خداوند متعال و توسل به حضرات معصومين عليهم السلام براي موفقيت در انجام مسؤوليت تأكيد كردند و افزودند: وظيفه ی ما اين است كه براي مسؤولان دعا كنيم و آنان هم بايد تلاش كنند آنچه مرضي خداي متعال و حضرت رسول صلی الله عليه و آله است را انجام دهند؛ اما در اين مسير عواملي هست كه ممكن است اشخاص را كمي از صراط مستقيم به اين طرف و آن طرف ببرد و اينگونه نيست كه كسي بگويد من مصونيت دارم لذا بايد در كارها توسل داشته باشيم. مسؤولان توسل كنند إن شاء الله مشكلاتِ مسير رفع مي شود.

مرجع عالی قدر شیعیان با اشاره به آیه شریفه« والذین جاهدوا فینا لنهدینّهم سبلنا» خاطر نشان كردند: اين روايت نيست كه در سندش اشكال كنيم. آيه هم از آيات متشابه نيست كه در دلالتش ترديد كنيم پس حرفي در اين آیه نيست. اين وعده ی هدايت از طرف خدايي است كه « لايخلف الميعاد» است. مجاهده كه باشد نصرت هم دنبالش هست. منتهي توسل براي رفع مشكلات لازم است و انسان نبايد خيلي به خودش مغرور باشد.

ايشان پس از اطلاع از برنامه سفر رئيس جمهور به كشورهاي ايتاليا و فرانسه، براي ايشان دعا كردند و فرمودند: إن شاء الله كه نتيجه اين سفر خوب باشد.