السبت 20 مُحَرَّم 1446 - شنبه ۰۶ مرداد ۱۴۰۳


پاسخگویی مستمر هیأت نمایندگی آیت الله العظمی شبیری زنجانی به سؤالات حجاج

پاسخگويي مستمر هيأت نمايندگي آيت الله العظمي شبيري زنجاني به سؤالات حجاج

هيئت نمايندگي حضرت آيت الله العظمي شبيري زنجاني به سرپرستي فرزند ايشان، به منظور کمک و راهنمايي زائرين بيت الله الحرام در مدينه منوره مستقر شد.

اين هيئت علاوه بر پاسخگويي به سوالهاي شرعي حجاج در جهت انجام صحيح اعمال حج، وظيفه ارتباط با شيعيان خارج از کشور، تبيين و نشر معارف اهل بيت عليهم السلام و پاسخ‌گويي به شبهات دشمنان دين و معاندان، جهت جلوگيري از تشويش اذهان زائران را بر عهده دارد.

زائران بيت الله الحرام مي توانند سوالهاي خود را حضوري و يا با ارتباط تلفني از طريق شماره 0509972819 با اين هيات علمي مطرح و پاسخ آن را دريافت کنند. بعثه حضرت آيت الله العظمي شبيري زنجاني در مدينه‌منوره، پشت مسجد بلال، شارع العزيات، دار مجد المدينه و در مکه مکرمه در شارع العزيزيه، بعد مسجد الفقيه، انتهاي شارع الامام نبش سمت چپ طبقه دوم واقع شده است.

بعثه حضرت آيت الله العظمي شبيري زنجاني، در روزهاي گذشته ميزبان جمعي از علماء و زائرين حاضر در مدينه منوره از کشورهاي مختلف و همچنين هيأت هاي نمايندگي مراجع معظم تقليد بود.

در يکي از اين ديدارها، حجة الاسلام و المسلمين قاضي عسگر سرپرست حجاج و زائرين ايراني خانه خدا و نيز مهندس سعيد اوحدي رئيس سازمان حج و زيارت و به همراه جمعي از معاونان سازمان حضور داشتند. در اين ديدار درباره برخي مسايل كلي مرتبط با حج امسال و اوضاع زائرين در مدينه و مكه گفت و گو و تبادل اطلاعات شد.

شايان ذکر است حضرت آيت الله العظمي شبيري زنجاني مدّظلّه، که بر لزوم حضور مجتهدان برجسته در مراسم حج تأکيد دارند و اجتهاد مستمر را به ويژه در مسائل حج لازم مي دانند، از سال 1375 تا کنون بعثه‌اي به حج اعزام داشته‌اند که با حضور جمعي از علماء و مدرّسين حوزه علميّه قم و بزرگاني همچون مرحوم آيت‌الله حاج شيخ علي افتخاري گلپايگاني که تسلّط ويژه‌اي بر آراء مراجع داشتند، محل آمد و شد مستمر زائرين و روحانيون معظم کاروانهاي حج و رسيدگي به امور شرعي حج گزاران بوده است.