السبت 20 مُحَرَّم 1446 - شنبه ۰۶ مرداد ۱۴۰۳


پایان سفر مرجع عالی قدر به مشهد مقدّس

گزارشی کوتاه از سفر آیت الله العظمی شبیری زنجانی:

پایان سفر مرجع عالی­­­ قدر به مشهد مقدّس

سفر آیت الله العظمی شبیری زنجانی به شهر مقدّس مشهد که حدود چهل روز به طول انجامید، امروز به پایان می رسد و مرجع عالی ­قدر شیعیان به زودی نشست های علمی خود را در شهر مقدس قم ادامه می دهند.

آیت الله العظمی شبیری زنجانی هر سال در ایام تعطیلات تابستانی به منظور زیارت بارگاه امام هشتم علیه السلام و دیدار با علمای حوزه مشهد به این شهر سفر می کنند. ایشان در طول مدت سفر، همه برنامه های علمی خود در قم را در مشهد ادامه می دهند.

امسال نشست های علمی این مرجع عالی­ قدر، یک ساعت قبل از اذان ظهر در بیت ایشان برگزار شد. این نشست ها با استقبال علماء و روحانیون مشهد روبرو شده و حتی گروهی از شرکت کنندگان در نشست های علمی معظم له در قم، با حضور در مشهد این نشست ها را دنبال کردند.

در این سفر حضرات آیات خلخالی، مرتضوی، موسوی شاهرودی، اشرفی شاهرودی، حسینی زنجانی، مروارید و برخی دیگر از علما و فضلای مشهد و همچنین تولیت آستان قدس رضوی”علیه السلام” و امام جمعه محترم مشهد با حضور در بیت معظمٌ له با ایشان دیدار و گفتگو کردند.

مرجع عالی قدر که به برگزاری نماز جماعت اهتمام ویژه ای دارند، همچون سالهای گذشته، نماز مغرب و عشا را در مسجد نایب(حاج ملا هاشم) واقع در بست بالا خیابان(خیابان شیرازی) اقامه می کردند.

آیت الله العظمی شبیری زنجانی در آخرین روزهای حضور خود در مشهد از کتابخانه مرکزی آستانه بازدید کرده و با ابراز خرسندی از دیجیتال سازی آثار خطی مراکز علمی و فرهنگی، حوزه های علمیه و کتابخانه های علما و دانشمندان، این اقدام را «خدمتی بزرگ به علم» نامیدند.

مرجع عالی قدر شیعیان پس از این بازدید فرمودند: من سالهای زیادی، افزون بر هفتاد سال از این کتابخانه استفاده نموده ام و امروز که دوباره بازدید نمودم متوجه شدم که در سالهای اخیر امکانات و خدمات فراوانی به پژوهشگران در این کتابخانه ارائه می شود.

معظم له پس از پایان این سفر به شهر قم برگشته و به زودی در نماز جماعت مغرب و عشاء حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه “علیهاالسلام” و نسشتهای علمی دفترشان حضور پیدا می کنند.