الاحد 18 رَبيع الأوّل 1446 - یکشنبه ۰۱ مهر ۱۴۰۳


تأکید حضرت آیت الله العظمی شبیری زنجانی به حفظ کرامت و آبروی افراد نیازمند

در دیدار مسؤولان کمیته امداد بیان شد:

تأکید حضرت آیت الله العظمی شبیری زنجانی به حفظ کرامت و آبروی افراد نیازمند

حضرت آیت الله العظمی شبیری زنجانی خدمت به مردم را از عبادات بزرگ بر شمردند و به حفظ کرامت و آبروی مؤمنین در کمک رسانی به آنها تاکید کردند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دفتر حضرت آیت الله العظمی شبیری زنجانی، معظمٌ له در دیدار رئیس و اعضای هیئت امنای کمیته امداد امام خمینی “ره”، که چهارشنبه شب در حرم مطهر حضرت معصومه علیها السلام برگزار شد، اساس تشکیلات کمیته امداد را خدمت به مردم دانستند.

حضرت آیت الله العظمی شبیری زنجانی خاطر نشان کردند: خدمت به مردم عبادتی بزرگ و در درجه اول عبادات است، آن هم خدمت به مردمی که از شیعیان اهل بیت علیهم السلام هستند. طواف خانه خدا در صدر اعمال مسجدالحرام از نظر ثواب و اهمیّت قرار دارد ولی در روایات است که می توان طواف را قطع و به حوائج مردم رسیدگی کرد.

مرجع تقلید شیعیان با بیان اینکه کیفیت عمل مهمتر از کمیّت آن است، فرمودند: در بحث کمک رسانی به محرومان باید آبروی مومنین حفظ شود و باید مراقبت کرد که این امر مهم مد نظر قرار گیرد و از آن غفلت نشود.

معظمٌ له با اشاره به سیره برخی از علما در تکریم نیازمندان، افزودند: از مرحوم حاج شیخ هاشم آملی شنیدم که می گفتند: مرحوم حاج شیخ عبد الله مازندرانی که از نظر تقوا، مسلّم و از افراد موجّه بودّ هنگامی که می خواست پولی را به عنوان کمک در اختیار طلبه ای قرار دهد ابتدا دست او را می بوسید. ممکن است اضطرار، شخص را وادار به در خواست کند و در این حال باید کرامت و آبروی مؤمن محفوظ بماند و دریافت کمک برای وی سنگین نباشد.

آیت الله العظمی شبیری زنجانی ادامه دادند: در تاریخ است زنی یک تومان از میرزای شیرازی گرفته بود و تا آخر عمر او را دعا می کرد ولی شخص دیگری را که ۱۰۰ تومان به او داده بود نفرین می کرد و دلیلش هم کیفیت کمک رسانی این دو بوده است.

ایشان با بیان اینکه نیازمندان برادران و خواهران دینی ما هستند و اگر به آنها کمک شود، در واقع نفع آن برای تمام جامعه خواهد بود، خطاب به مسؤولان کمیته امداد فرمودند: افراد نیازمند برای شما که مشغول این عبادت هستید، دعا می کنند و این إن شاء الله موجب قرب شما به خداوند است.

1,2