الاحد 25 شَوّال 1445 - یکشنبه ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳


حضرت آیت الله العظمی شبیری زنجانی دام ظله به عیادت آیت الله انصاری شیرازی رفت

حضرت آیت الله العظمی شبیری زنجانی دام ظله به عیادت آیت الله انصاری شیرازی رفت

حضرت آیت الله العظمی شبیری زنجانی دام ظله ،در شام میلاد حضرت اباعبدالله حسین علیه السلام با حضور در منزل آیت الله انصاری شیرازی از ایشان عیادت و برای بهبودی ایشان دعا فرمودند.

به گزارش پایگاه خبری آیت الله العظمی شبیری زنجانی، معظم له ، در این دیدار در جریان بیماری و روند درمانی آیت الله انصاری شیرازی قرار گرفته و با قرائت حمد و صلوات از خداوند منان برای ایشان شفای عاجل را مسألت فرمودند.

آیت الله انصاری شیرازی که به علت بیماری و کهولت سن قدرت تکلم خود را از دست داده است، با مشاهده آیت الله العظمی شبیری زنجانی دام ظله در کنار بستر خود اشک ریخت و با اشاره از ایشان سپاسگزاری کرد.

آیت الله انصاری شیرازی از شاگردان علامه طباطبایی در درس فلسفه و از شاگردان خصوصی امام خمینی و از هم‌درسان آیت الله جوادی آملی، و حسن‌زاده آملی بود. ایشان تدریس در حوزه علمیه را به صورت رسمی از سال ۱۳۴۰ آغاز کرده و کتاب منظومه ملاهادی سبزواری و «اسفار اربعه» ملاصدرا را چندین دوره تدریس کردند.

آیت الله انصاری در کارنامه خود سوابق درخشانی در مبارزه با دولت پهلوی و بازداشت در زندان‌های ساواک و سه سال تبعید در کوهدشت لرستان و نائین اصفهان را دارند. ایشان، یکی از دوازده نفری بود که پس از رحلت آیت‌الله بروجردی، مرجعیت آیت‌الله خمینی در سال ۱۳۴۲ را تأیید کردند.