الاربعاء 28 شَوّال 1445 - چهارشنبه ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳


حضور آیت الله العظمی شبیری زنجانی در بیت مرجوم آیت الله شب زنده دار : نسل عالم با ذریه ای روحانی ادامه پیدا می کند

حضور آیت الله العظمی شبیری زنجانی در بیت مرحوم آیت الله شب زنده دار :

نسل عالم با ذریه ای روحانی ادامه پیدا می کند

آیت الله العظمی شبیری زنجانی شب گذشته با حضور در بیت مرحوم آیت الله شب زنده دار، ضمن تسلیت ارتحال این عالم ربانی، تجلیل از این روحانی گرانقدر، ذریه وی را به ادامه مسیر طلبگی تشویق کردند و گفتند: کسی که روحانی است اگر فرزند روحانی نداشته باشد راهش ادامه پیدا نمی کند.

آیت‌الله حسین شب زنده‌دار جهرمی از استادان اخلاق حوزه علمیه قم بود. وی بیش از چهل سال به تدریس علوم دینی پرداخت و سرانجام در روز شنبه 93/5/4 پس از طی یک دوره بیماری قلبی درگذشت و پیکر او در جوار حرم کریمه اهل بیت علیهم السلام به خاک سپرده شد.

آیت الله العظمی شبیری زنجانی که در دوران بیماری آیت الله شب زنده دار(ره) به عیادت وی رفته بودند و در روز ارتحال وی، در تماس تلفنی با خانواده وی، این مصیبت را تسلیت گفته بودند، شب گذشته پس از بازگشت از سفر مشهد مقدس، با حضور در بیت این عالم وارسته، برای وی علو درجات را مسالت کردند.

آیت الله العظمی شبیری طلبه بودن فرزندان آیت الله شب زندار را یک نعمت خواندند و گفتند: در حوزه های علمیه خاندانهایی وجود دارد که با وجود 200 تا 300 سال سابقه روحانیت، منقرض شدند. مرحوم “اقا حسن فرید” می گفت من به پسرم گفتم که نصف داراییم را میدهم که طلبه بشوی اما این اتفاق نیفتاد.

مرجع عالی قدر شیعیان ادامه داد: خانواده روحانی اگر فرزند روحانی نداشته باشد از یاد می رود و آباء و اجداد اشخاص با این قطع شدن مسیر رو به فراموشی می روند. وقتی نسل روحانی این مسیر را ادامه بدهند، چون روحانی مرجع است قهرا مقام آباء و اجدادشان هم حفظ می شود اما افراد دیگر چون مرجعیت ندارند بیتشان از بین می رود.

در این دیدار حجت الاسلام والمسلمین مهدی شب زنده دار، فرزند آیت الله شب زنده دار و عضو فقهای شورای نگهبان، سیره و روش آیت الله زنده دار را، مشوق ذریه وی برای حضور در حوزه علمیه دانست و گفت: سلوک ایشان به شکلی بود که ذریه ایشان خود بخود نه به توصیه دیگران مایل به روحانیت و طلبگی شدند و امیدواریم به لطف خداوند متعال این مسیر ادامه داشته باشد.