الجمعة 16 شَوّال 1445 - جمعه ۰۷ اردیبهشت ۱۴۰۳


«مباحث علمی» و «الگوی اخلاقی» امام رضا (ع) به طور شایسته در جامعه تبیین شود

آیت الله العظمی شبیری زنجانی، حضور امام رضا علیه السلام در ایران را نعمتی بزرگ برای این کشور دانسته و تصریح کردند متأسفانه مباحث علمی مطرح شده توسط آن حضرت و رأفت و مهربانی خاص ایشان آنگونه که شایسته است در جامعه ما تبیین نشده است.

معظم له در آستانه میلاد فرخنده امام هشتم علیه السلام، در حضور جمعی از فضلاء و اساتید حوزه علمیه، خاطرنشان کردند: حضرات ائمه علیهم‌السلام همگی باب‌الحوائج هستند و همواره عنایات ایشان شامل حال شیعیان و محبین ایشان شده است ولی در بین ائمه علیهم‌السلام، حضرت امام رضا علیه‌السلام و حضرت ولی عصر (عجل‌الله فرجه الشریف) در این مورد از جایگاه ویژه‌ای برخوردارند و «ملاذ الأنام» هستند.
کرامات حضرت از مسلمات است و در همه زمانها مردم زیادی از ساحت مقدس آن حضرت، حاجت گرفته‌اند.

ایشان خاطر نشان کردند: وجود حرم شریف امام هشتم علیه السلام در ایران یک نعمت الهی است که باید قدر آن را دانست. امیدواریم خداوند به برکت وجود آستان قدسی آن حضرت در خاک این کشور، مشکلات مردم ما را برطرف کند.

آیت‌الله‌العظمی شبیری زنجانی با ابراز تاسف از عدم تبیین جایگاه علمی امام رضا علیه السلام برای نسل جوان فرمودند: یکی از ابعاد مهم زندگی آن حضرت که مغفول مانده، جایگاه علمی ایشان است. این مناظرات و مطالب عمیقی که توسط آن حضرت در مجالس و موقعیتهای مختلف مطرح شده باید به درستی برای جامعه تبیین شود.
ایشان ادامه دادند: رافت و رفتار کریمانه آن حضرت نیز از جمله مواردی است که باید به آن پرداخته شود. جامعه امروز ما به شناخت این الگوها برای زندگی بهتر و سعادتمندانه نیاز دارد.