الجمعة 01 ذوالقعدة 1445 - جمعه ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۳


معلمان از نسل امروز، مدیران مطلوب شریعت بسازند.


معلمان از نسل امروز، مدیران مطلوب شریعت بسازند.

لزوم ترویج روحیه خودباوری در نسل نوجوان امروز لازم است. اداره کشور با همین نوجوانان خواهد بود. مسئولانی که امروز مدیریت کشور را برعهده دارند، روزی هیچ کاره بوده اند.

پایه های دینی باید در همین سن نوجوانی محکم شود. دانش آموزان باید اخلاق و رفتار عاقلانه را در خود تقویت کنند تا وقتی که به سن لازم برای پذیرش مسئولیتها رسیدند تقیّد به شریعت مطهّر در آنها قوت گرفته باشد و به اخلاق دینی و انسانی پایبند باشند.

اهتمام به نماز، بهره بردن از قرآن، تفکر در رفتار و گفتار حضرات معصومین سلام الله علیهم و مطالعه سرگذشت علماء و دانشمندان بزرگ را در شکل گیری شخصیت اخلاقی دانش آموزان موثر است. کسی که با خدای متعال و حضرات معصومین سلام الله علیهم ارتباط داشته باشد در مسیر موفقیت تنها نمی ماند.

معلمان در شکل گیری چهارچوب های فکری و رفتاری دانش آموزان خاطر نقش اساسی دارند. معلمان باید دقیق برنامه ریزی کنند. اگر هر روز نمی توانند برنامه اخلاقی داشته باشند حداقل هر هفته برنامه اخلاقی و درس اخلاقی و دینی داشته باشند.

ایرانی ها نشان داده اند که استعدادهای ممتازند. کسانی در ایران بوده اند و در اینجا استفاده چندانی از آنان نشده و به خارج رفته اند و در آنجا منشا بسیاری از توسعه ها و پیشرفتهای علمی شده اند. ما باید از این استعداد مردممان در راه ترویج شریعت مطهر و اسلام رحمانی استفاده و نسل امروز را برای فردا طوری آماده کنیم که مسؤولان کشور اسلامی اخلاقشان هم مطابق با خواست شریعت باشد.