الاحد 18 رَبيع الأوّل 1446 - یکشنبه ۰۱ مهر ۱۴۰۳


گزارشی از دیدارها و بیانات آیت الله العظمی شبیری زنجانی

توسط یکی از سایت های خبری صورت گرفت:

گزارشی از دیدارها و بیانات آیت الله العظمی شبیری زنجانی

یکی از سایتهای خبری در مطلبی با عنوان « گزارشی از بیماری تا سلامتی آیت الله العظمی شبیری زنجانی» به توضیح روند بیماری معظم له پرداخته و خبر بازگشت مجدد ایشان به نمازجماعت حرم مطهر حضرت معصومه علیهاالسلام و آغاز نشست های علمی دفتر مرجع عالی قدر را منتشر کرده است.

در قسمتی از این نوشته آمده است:« چند روزی است که درس های خارج حوزه علمیه قم پس از تعطیلات نوروز شروع شده، اما هنوز شاگردان آیت الله العظمی شبیری زنجانی چشم انتظار حضور «حضرت استاد»اند. بین شاگردان خبری دست به دست می چرخد که «درس خارج فقه حاج آقا به زودی شروع می شود». نشست های علمی دفتر «آیت الله» هفته گذشته شروع شده است. حضور دوباره «حاج آقا» در جمع طلبه ها، نوید از بهبودی وضع جسمی او دارد.»

نویسنده در ادامه گزارش خود به بیان دیدارهای آیت الله العظمی شبیری زنجانی در ایام بیماری می پردازد و می نوسید: « روزهای پایانی سال ۹۴ وقتی که پرچم عزای فاطمیه بر گنبد طلایی حرم، خبر از عزادار بودن شیعیان می داد، شاعران فاطمی از تهران به قم آمدند. آنها که سال گذشته هم میهمان آیت الله بودند امسال با حضور در منزل مرجع ۸۸ ساله شیعیان به عیادت او رفتند و در حضور او به مدح اهل بیت علیهم السلام و صدیقه طاهره سلام الله علیها پرداختند.

مثل همیشه میهمانان ابتدا سخن گفتند، اما آیت الله شبیری زنجانی مثل همیشه نمی توانست سخن بگوید. رو به احمد مسجدجامعی عضو شورای شهر تهران کرده و گفت: از اینکه نمی توانم آن طور که شایسته شاعران فاطمی است پذیرای آنان باشم عذرخواهی می کنم.»

نویسنده سپس به قسمتی از سخنان مرجع دینی شیعیان در جمع شاعران فاطمی اشاره می کند و از قول معظم له می نویسد: «در یکی از کتاب های تاریخی دیدم که زمان شاه طهماسب، شاه را مدح کردند. شاه طهماسب رو به شاعر گفت که ما لایق این مدایح نیستیم. باید برای ائمه اشعار سروده شود. حتی به آن شاعر صله نداد. این مسأله در شهر پیچید که نظر شاه این گونه است و شعرا شروع به مدح اهل بیت کردند. شاه طهماسب در بین شاهان صفوی از امتیازات و تقیدات ویژه ای از لحاظ دینی برخوردار بوده است.»

گزارشگر این سایت خبری در ادامه گزارش خود از دیدار آیت الله العظمی شبیری زنجانی با قائم مقام وزیر امور خارجه در 19 اسفندماه سال 94 اشاره می کند.

این دیدار با حضور دکتر عراقچی عضو تیم مذاکره کننده هسته ای ایران و تعدادی از معاونان وزیر خارجه در منزل معظم له برگزار شد.

آیت الله العظمی شبیری زنجانی در این دیدار با قرائت آیه « “ادْفَعْ بِالَّتِي هِيَ أَحْسَنُ فَإِذَا الَّذِي بَيْنَكَ وَ بَيْنَهُ عَدَاوَةٌ كَأَنَّهُ وَلِيٌّ حَمِيمٌ “از مسئولان امور خارجه خواست صبر داشته باشند و با مسالمت برخورد کنند و بدی ها را با خوبی پاسخ دهند»

نویسنده در ادامه روند گزارش خود به تماس تلفنی دکتر حسن روحانی رئیس جمهور اشاره می کند و می نویسد: «اول فروردین وقتی که ایرانی ها نوروز را به هم تبریک می گفتند، دکتر روحانی رییس جمهور در یک تماس تلفنی ضمن تبریک سال جدید از وضعیت جسمی حاج آقا پرسید. آیت الله در این مکالمه، مثل همیشه برای موفقیت دولت دعا کرده و دعای خیر برای خدمتگزاران را وظیفه خود دانست.»

عیادت حضرات آیات مکارم شیرازی و خرازی “دامت برکاتهما” از مرجع عالی قدر در روزهای آغازین سال نو، موارد دیگری است که در این گزارش به آن اشاره شده است.